Tuesday 10 March 2020

PERTANDINGAN HOKI PERINGKAT DAERAH

                   Menurut catatan yang telah diperolehi, permainan hoki ini pada mulanya dimainkan oleh orang-orang Greek, Parsi dan Rom sejak tahun 2000 sebelum masihi lagi.permainan ini kemudiannya lenyap kerana permainan ini masih tidak mempunyai peraturan yang khusus  sehinggalah pada tahun 1365 apabila ia diperkenalkan semula di England.
                   Ketiadaan peraturan khusus dalam permainan telah menyebabkan sering berlakunya pertumpahan darah diantara pemain. Di Perancis,  nama permainan ini di panggil sebagai hoquet.  Akhirnya pihak inggeris telah mengubahsuai dan mengubahnya kepada hockey dan Melayu telah mengubahnya kepada HOKI.

                   Sesuai dengan topik di atas, baru-baru ini sekolah kami telah menghantar pasukan hoki sekolah untuk mewakili SMKA Tun Juhar dalam pertandingan hoki peringkat daerah.


Para pemain dikumpulkan mengikut sekolah




Para pemain diberikan taklimat awal sebelum permainan dimulakan





Alhamdulillah,pasukan sekolah kami berjaya memenangi tempat pertama dan tiga pemain kami dipilih untuk mewakili sandakan untuk peringkat negeri.


PELANCARAN TAHUN BAHASA ARAB PERINGKAT KEBANGSAAN 2020

              Sebagai pelajar SMK Agama,kami telah dipupuk untuk mempelajari bahasa arab dari tingkatan satu lagi.Kami sering diberitahu te...